1117 Budapest
Kőrösy József u. 17.
(+361) 209 4014
(+361) 209 4015
szinhaz@mu.hu

Program


IZP-estek - Krizsán Dániel: Diplopia; Bányai Mirjam Léna: Poker Face

IZP-estek - Krizsán Dániel: Diplopia; Bányai Mirjam Léna: Poker Face

Fókuszban a fiatal alkotóművészek – Mozgásban az Imre Zoltán Program!
Az új táncművészeti kezdeményezés célja a fiatal tehetségek támogatása és képzése mellett, a jövő nézőgenerációjának kinevelése is, melynek megvalósulását a Nemzeti Kulturális Alap támogatja.

IZP-estek - Krizsán Dániel: Diplopia; Bányai Mirjam Léna: Poker Face

Krizsán Dániel: Diplopia

Egy kis lakásban vagyunk, ahol egy nőt látunk, aki serényen dolgozik az asztalnál. Látszólag egyedül van, de a képe egy férfinek a háttérben utal arra, hogy van, vagy volt valakije. A munkában elfárad, de a folyton-folyvást visszatérő rémképei nem hagyják, hogy  megpihenjen. Az állandó hajtásban csak egy dolog van, amibe kapaszkodhat,  ami erőt ad, és ami a férfihez köti. Gyermeket vár. A rémképek erősődnek, a lidércek hatásai egyre mélyebb nyomokat hagynak a nőben, míg nem az örűletbe hajszolják. A megfelelési kényszer, a rohanás, a hajtás fölékerekedik, és egyetlen kapaszkodóját is elveszítí. Sötét.

Ismét a lakásban vagyunk és a nő újra az asztalnál dolgozik, szinte minden ugyanaz mint a legelején, csak minden fordítva van. Pontosan nem is a lakásban vagyunk, hanem külső szemlélőkké váltunk. A munka ugyanúgy folyik, csak látjuk a lidércek hátsó munkálkodását, ami kifejezetten röhejes és vicces. Nem képesek ránk tenni béklyóikat. Innen egészen más a hatás. Nem hajszolnak, és nem sikerül fölénk kerekedniük, minden sokkal nyugodtabb.

Szeretposztás: Hortobágyi Brigitta ( A Nő), Bujdosó Anna (A Nő Lidérci valója), Aradi Zsolt ( Lidérc) Engelmann András ( Lidérc)
Koreográfus: Krizsán Dániel
Támogatók: IZP, PR-Evolution.


Bányai Mirjam Léna:Poker Face

Három fiatal nő találkozik Bányai Mirjam Léna első önálló koreográfiájában. "Ki vagy te?" hangzik el az első kérdés. "Hol vagy te a hétköznapok megannyi álarcai, feladatai, kompromisszumai között?" "Miért van szükség ezekre a játszmákra?" "Miért hisszük azt, hogy általuk előrébb juthatunk, vagy éppen csak túlélhetünk?"  "Honnan ered ez a mindent elfedő, fájdalmas Poker Face - és mi kell ahhoz, hogy végre fel tudjuk adni?"

Az Imre Zoltán program keretében létrejövő előadásban Bányai Mirjam Léna három női sorsot mutat be első önálló táncszínházi koreográfusi munkájában. A cégvezető, a titkárnő és fiatal pályakezdő életét is meghatározza a kifelé mutatott arc és a belül megélt személyiség kettőssége. Milyen körülmények, milyen élethelyzetek kényszerítik őket arra, hogy idealizált vagy egyszerűen hamis képet mutassanak magukról? Miért van szükségük azokra a játszmákra, amelyek révén azt hiszik, előrébb juthatnak - vagy éppenséggel csak túlélhetnek? Közös nőiségük megélésén, hasonló problémáik felismerésén keresztül képesek lehetnek megtalálni a közös pontot? Azt a pontot, amikor már fel tudják adni a Poker Face-t?

Táncművészek: Bacsó Gabriella, Tóth Rebeka, Bányai Mirjam Léna
Hangtervező: Nagy Marek
Zene: Montázs
Fénytervező: Payer Ferenc
Jelmeztervező: Bányai Mirjam Léna
Mentor: Csere Zoltán
Dramaturg: Cseh Dávid
Rendező, koreográfus: Bányai Mirjam Léna
Külön köszönet Cseh Dávidnak és Nagy Mareknak!

Támogatók:
Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programja támogatásával jött létre.
Tellabor; Kulcsár Noémi Tellabor társulat

Informatikai partner: