1117 Budapest
Kőrösy József u. 17.
(+361) 209 4014
(+361) 209 4015
szinhaz@mu.hu
MU Színház

MU Színház

A MU Színház 1992 óta működik a főváros XI. kerületében. A MU maja szent iratok szerint egy elsüllyedt földrész, az emberi kultúra bölcsője; túlélői alapították többek között a maja és az egyiptomi civilizációt.  Innen ered a színház neve, amelyet Leszták Tibor alapított azzal a céllal, hogy a 80-as években az adott társadalmi helyzetre reflektáló, nemzetközi színvonalú előadásokat létrehozó, de megfelelő támogatottság és színházi infrastruktúra nélkül alkotó együttesek számára a kortárs előadó-művészetet befogadó közösségi házat biztosítson. Ehhez az eredettörténethez kapcsoltuk kiegészítésként – aktuális profilunkat kifejezendő − a Magyar Underground „becenevet”. Az utóbbi évek legnagyobb változása, hogy színházi nevelési projektjeink kiszélesítésével célként előtérbe került a társadalmi és szakmai felelősségvállalás, azon belül is a közösségteremtés. Közösségi színházi projektjeink keretében több civil közösséggel dolgozunk együtt. Kínálunk táncórákat idősebbeknek, született intergenerációs előadásunk, a Norvég Civil Támogatási Alapnak köszönhetően pedig a 2015/2016-os évadban már második nagyszabású közösségi programunk van készülőben. A MU Színház missziója, hogy bebizonyítsa: a színház nem csupán a passzív szemlélődés, hanem az aktív részvétel, a cselekvés fóruma is lehet.

Tovább 1117 Budapest, Kőrösy J. u. 17.

MU Színház

„ Vannak, akik ezt így egyszerűsítik: A férfi cselekszik, a nő megjelenik. A férfiak nézik a nőket. A nők a mások által nézett önmagukat figyelik. Így változtatják tárggyá magukat, elsősorban a tekintet tárgyává: látvánnyá.” John Berger, Mindennapi képeink, 1972

MU Színház

BEMUTATÓ Hodworks: Szólók

Komplex részvételi színházi előadásunk a részvételt, az érzelmeken, gondolatokon és cselekvésen keresztüli közös gondolkodást helyezi a középpontba.

Hallottál már Sandyről? Tegnap találkoztam vele. Tudod milyen ruhában volt és milyen volt a haja? Ő a legmenőbb ember, akit valaha láttam. Azt hallottam tegnap Chris lefeküdt vele, de az a hír járja, hogy a lányokat is szereti. Gin-tonicot ivott és iszonyat jól táncol. Mindenki olyan akar lenni, mint Ő.

F.M Dosztojevszkij regénye alapján írta: Faragó Zsuzsa, Laboda Kornél és az előadásban játszó színészek.

RÉV Színházi és Nevelési Társulat és a KB35 Inárcs koprodukciója: othello (William Shakespeare Othello című drámája és Márton László fordítása alapján)

MU Színház

1994-ben meggyilkolnak egy idős embert. 1995-ben P.D-t a cselekmény miatt több mint 6 év börtönbüntetésre ítélik, a vádlott nem fellebbez az ítélet ellen. A történtekből 2006-ban dr. Magyar Elemér Fekete-fehér címmel írt dokumentum-drámáját. A Társulat a drámát alapul véve dolgozza fel a büntetőeljárást. Bemutatja a rendszer működését, valamint az eljárás útvesztőjében elkeveredett elkövető és az állam viszonyát, annak visszásságait.

TÁP Színház: Az ölében én

Minden kimondatlan szabály, ami alapján egymáshoz viszonyulunk; minden kritérium, ami alapján cselekszünk, gondolkodunk és döntéseket hozunk; minden szokás és konvenció, amely befolyásolja a tetteinket; minden olyan dolog, amit „normálisnak” tekintünk, és amire azt mondjuk, „persze”; és minden, amit nem kérdőjelezünk meg. Üdvözlünk a CMMN SNS PRCJT-ben, ez itt a „józan ész” világa!

A Sleeping Beauty Projekt alapgondolata a Csipkerózsika-meséből indul ki, és a történetből fakadóan három nagy témával foglalkozik: Halál, Mese, Hétköznapok. Az előadás nézője egy élményközpontú esemény résztvevője, amelyet adott esetben ő maga működtet.

"...vagy vegyük például az irodalom órát. Hozok egy szabályt. Mondjuk azt, hogy aki nem jegyzetel, egyest kap. Erre valaki fogja magát, és nem jegyzetel, csak, hogy engem bosszantson. Vagy, hogy ő legyen a legmenőbb az osztályban, mert mer nekem ellentmondani. Vagy mert elvei vannak, mint Antigonénak. Mégis mit kéne tennem az ilyennel? Megsimogatni a buksiját, és azt mondani: ügyes vagy? Másnap már senki sem jegyzetelne, én meg foghatnám a fejem, hogy mire mentem a nagy liberalizmusommal. Ismeritek ezt a szót? Mindegy. Elveszíteném a tekintélyem. Márpedig csak akkor tudom nektek tisztességesen leadni az Antigonét, ha hallgattok rám. Úgyhogy hallgassatok. Mindenki jegyzetel, és akkor jóban leszünk. Ha nem, egyes. Ilyen egyszerű. Kérdés? Helyes. Akkor folytassuk!"

Két történet a jövőből. Két vízió, amelyek közt Áron, egy különlegesen hétköznapi férfi és a nézők a kapocs. Az Emlékek klinikája egy utópia-rémmese, ami azt vizsgálja, hogy létezik-e “boldog tudatlanság”, hogy mik azok a gyenge pontjaink, amelyeken keresztül izolál, és megvásárolhatóvá tesz minket a propaganda.

BEMUTATÓ bodylotion co-dance: Párbaj A színpadon meztelenség látható!

Van egy ismerős - ismeretlen vidék, egy mágikus zóna, ahol mindenre megvan a lehetőség. Az ember többet mer, a gátlások föloldódnak, titkos vágyak nyernek kifejezést, és a mindennapi élet történései szürreális mesévé alakulnak át. Te azt mondod: álom - én azt mondom: színház. Megérint. Belemerülsz. Elsodor. Mint a szerelem. Amíg tart, mindent lehet, megszűnik a valóság. De ha egyszer felébredsz - el tudsz számolni mindennel, amit ebben a különös birodalomban csináltál?

MU Színház

Robert Merle Mesterségem a halál c. regénye nyomán Hogyan válhat egy átlagos kisfiúból felnőtt korára a Harmadik Birodalom egyik legnagyobb tömeggyilkosa? Hogyan képes deformálódni egy ember személyisége az őt ért társadalmi hatások által? Mit jelenet egy ember életében az erkölcs, a család, a hit vagy éppen a hűség fogalma? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ Robert Merle regényével és Rudolf Höss emlékirataival.

A Standing Ground nem boncolgat, vagy fejteget, újra és újra visszatér önmaga központjához, központi kérdéséhez, döngöl, szajkóz, sulykol, amíg a földdel egyenlővé nem tesz. A Standing Ground kitartó, ellenálló és állja a sarat, az egyéni alapokat közös nevezőre hozó, változatlan változó. A Standing Ground az alap. De fix az alap? Fix, hogy van alap?

Fejes Ádám és Hoffmann Adrienn koreográfus páros azt a kérdéskört járja körül, mely szerint vajon van-e a másiknál előrébb való, különb társadalmi, kulturális, vallási berendezkedés? Lehet-e pusztán gazdaságilag mérni az emberek saját kultúrájukban, országukban, társadalmukban betöltött szerepének értékét, vagy ami még ennél is izgalmasabb, hogy maguk az emberek, hogyan élik meg saját boldogságuk (nevezhetjük értéknek) szintjét?

Informatikai partner: